Kotak Iklan

hehe. senyum

dan pada satu keadaan yang lain , perlu sedar diantara siapa diri kita , berbanding mereka yang lebih dipandang . contoh ;

buta dan celik . cacat dan lengkap . bodoh dan pandai .

pada satu keadaan yang lain pula , jika pernah sesuatu prinsip itu membuat yang lain tersenyum , atau bahagia , memang perlu untuk terus dengan prinsip itu , atau ambil semula prinsip itu .

seperti sekarang , prinsip aku ;

kita tak akan pernah dapat puaskan hati semua orang , jadi , dari jaga hati orang , lebih baik kita dahulukan hati kita dulu . ya . penting diri .

tapi sekeliling aku seolah langsung tak dapat menerima perubahan drastik itu . disebabkan terlalu 'selesa' dengan aku yang punya prinsip yang dulu , mereka seolah lupa yang aku juga punya hati .

prinsip dulu ;

kita perlu buat perkara yang kita sendiri tak suka semata demi melihat yang sekeliling itu tersenyum . sungguh .

sekali lagi , tapi , jika aku teruskan prinsip yang dulu , jadi tolong beritahu aku , dimana letak hati aku yang sebenar ?

aku yang bodoh ,
aku yang bermasalah ,
aku yang menyusahkan .

dia yang pandai ,
dia yang membahagiakan ,
dia yang menyenangkan .

aku dah bosan dengan perbandingan itu . sungguh . memang bosan . sampai satu tahap , aku begitu ingin untuk menamatkan perbandingan yang dilakukan pada aku dan dia .

ya . aku akui . dia ada segalanya . sebab itu salah dia , buta . salah aku , semua pertikai habis . macam biasa , salah aku akan terus menjadi salah aku dan salah dia akan tetap menjadi salah aku , juga .

aku p e n a t .

*pause*

eh eh , aku tengah happy la . tengah tersenyum nie . aku janji untuk terus s e n y u m dihadapan semua orang . biar mereka selesa . biar mereka bahagia . perkataan 'tidak' tak akan pernah sesekali keluar dari mulut aku . ini bukan main main . sumpah ni . keh keh keh . happy nya aku .

kadang kadang , dalam hidup ni , kita kena buat perkara yang kita sendiri tak suka semata demi untuk bahagiakan yang sekeliling . sebab itulah namanya pengorbanan .

hehe .

=) senyum .

.

No comments:

Post a Comment