Kotak Iklan

#kata 16


Bagaimana kalau aku pergi ?
Maksud aku pergi yang betul betul pergi .

*senyum tawar

Jika bisa aku tahu bila waktuku ,
Sebelum aku menjauh ,
Akan ku bilang pada semua yang aku mahu .
Tentang rasaku .
Tentang risauku .
Tentang marahku .
Tentang tangisku .
Tentang rahsia bintang .
Tentang rahsia alam .
Tentang segala yang aku tahu .

Bukan tangisan yang aku pintakan .
Bukan kasihan yang aku mahukan .
Bukan simpati yang aku inginkan .

Cukup jika aku terus di ingatan ,

Namun , jika ingatan itu melahirkan satu tangisan .
Buang lah aku jauh ke lautan .
Buang lah kenangan jauh ke dasar nya .

Agar apa yang kita cipta hilang .
Ditelan masa yang menimpa .
Agar apa yang dijanji musnah .
Di mamah usia senja .

Dan pada ketika ini ,
Selagi aku masih punya waktu ,
Ingin aku berkata sesuatu ,
Sesuatu yang dari dulu aku ungkap padamu ,

Demi waktu yang terus ada .
Izinkan aku bahagia .

No comments:

Post a Comment