Kotak Iklan

#kata 35

BANGGG ~~ !!

terkejut .
aduh ~ !
tak sakit .
tapi sejuk.

*tersedak .

pistol angin yang kau tembak ?
sejuk !

saat udara hembus .
masih halus terasa .
kau sembur pistol udara pula .
macam tiada makna .

satu demi satu lalu .

eh ~
gadis sapu .
kenapa kau masih di situ ?

apa kau tiada benda untuk disapu ?
kasihan .

kau cuba tahan perasaan ?
padahal dihati menangis .

kau cuba senyum ?
padahal masih menangis .

dasar gadis sapu.

bila kau cuba melukis ,
aku ketawa .
bila kau cuba menulis ,
aku masih ketawa .
bila kau cuba berkata ,
terbahak aku dibuatnya .

malas zahirkan ketawa .
nanti kau terasa .
biar aku ketawa di dalam saja .

jangan mendabik dada .
kau pandang kinabalu itu besut sahaja ?
silap betul pandangan kau .

kau cuba gagahkan diri .
konon .
padahal tak kuat .

pergi pulang .

hapuskan kudis di tubuh .
lantas hati kau putihkan .
baru apa yang kau katakan .
dimanfaatkan .
jangan lagi tembak tanpa peluru .
ajar diri kau ,
baru ajar orang .

dan jangan kau putarkan apa yang aku cakapkan .
sebab aku tahu hanya itu yang kau bisa lakukan .

ok .
pada seorang itu .

aku jujur .
memang separuh nyawa aku tahan perasaan .
saat kau tertawakan .

tunduk aku tika itu .
malu .

aku jahil .
tak tahu bangun lawan semuanya .
cuma ikut arus yang ada .

tapi aku sedar .
masih ada wadah untuk bersuara .
saat semua menghina .
yang asal dari kau .

dan disini .
kau tahu apa yang aku rasa .

memang aku takut jatuh .
tapi dahulu aku impi .
jika jatuh pun ,
kau akan sambut .

tapi ini yang kau beri .

aku tak mampu lagi bermimpi .
hanya mampu terus realiti .

dan ini realiti .

satu persatu kesakitan .
akan kau mula rasakan .

seperti mana kau bikin aku menderita .
seperti mana kau bikin aku kecewa .

memang .
aku sudah hilang hati .
sebab kau dah bawa lari .

kau kenal siapa aku .
tapi kau ubah aku .

terima kasih ,
untuk perubahan ini .

.

No comments:

Post a Comment