Kotak Iklan

#kata 36

kau berani .
tapi kau sebenarnya penakut .

penuh cara kolot .
hantar laksamana kalut .
habis semua ke laut .
laksamana berwajah pandai tapi bodoh .
percaya cerita kau yang karut .

bukan sekadar bercabang ,
malah berlapis ,
bertindis lidah kau punya .
konon kau jujur .
walhal belot .
kesian laksamana kalut .
percaya cerita karut .

jangan lagi kau hela nafas palsu itu .
kau sudah mati .
meski hidup .

hidup kau aku genggam .
aku lipat aib kau dalam lipatan kain kehidupan .
aku selindung segala kebenaran .
demi bagi kau masa jadi diri kau semula .
dan jangan hingga tiba masa aku luah segala .
pasti kau taknak merasa .

masih ada masa .
aku bagi masa .
kau jadi seperti mana .
aku kenal dulu .


**Bila malam kau aku nanti
Terpaku di depan skrin menyala dengan berharap
Indahnya dulu*teringat
Tapi kau berubah dan mengubah segalanya menjadi bulatan bujur

Cuba menjauh 

**credit to ; eyaAZMI = ) 

No comments:

Post a Comment