Kotak Iklan

#kata 37

selalu .
sering saja ucapku ,
salah di tutur lembutmu .

kau anggap semua dusta .
kau anggap semua palsu .
yang hina .
kau sentiasa anggap aku tipu .

selalu .
aku salah .
sering saja perilaku aku salah di matamu .
di mata indahmu .

tapi Tuhan kuasa .
tunjuk kebenaran segala .
apa sebenarnya .

kau mencabangkan cinta .
kau padam pelangi segala .
kau tutup bulan indah .
kau hancur bintang terang .

habis kelam dunia .
tiada warna .
tinggal hitam menyala .

aku tunduk .
cuba berjalan dalam gelap .
selepas segala cahaya kau ragut .

memang pada mula sering tertumus .
sering terjatuh .

tapi kini .
aku bisa berlari .
dalam dunia gelap yang kau beri .
lepas kau pergi bersama cahaya segala .
aku redha .

.

6 comments:

  1. jom share kata nk??
    visit my 2nd blog.

    http://heartofmy.blogspot.com/

    ske!!

    ReplyDelete
  2. hee ~ boleh saja .
    #kata semua tu bukan saya punya .
    milik Dia . jadi , tak salah kongsi berkongsi .

    ReplyDelete
  3. pujangga kata.
    itu milik Dia katanya.

    aku datang dengan ria.
    agar tiada cela.

    ah. aku tak pandai berkata seperti kau. aku baru di sini. sila beri tunjuk ajar. :)

    suka dengan penyampaian kau. :)

    ReplyDelete
  4. setiap manusia bisa melakukan yang sama .
    antara mahu dan tidak .

    jadi , kita sebagai golongan yang mahu ,
    mari la sama sama bantu membantu .

    terima kasih kerana sudi baca segala #kata . = )

    ReplyDelete
  5. Indah sunggah bahasa yg digunakan..

    Kau memang seorang pujangga yg hebat..

    I follow ur blof, hit me back ok :)

    ReplyDelete
  6. Hebat itu hanya ada pada Dia .

    aku sama seperti lain .
    manusia biasa .

    bahasa aku sama seperti kamu .
    bahasa kita sama seperti mereka .
    maka .
    kalau indah katamu .
    memang indah lah bahasa kita . = )

    ReplyDelete