Kotak Iklan

# Jiwa Baru

memang dah lama aku hilang . aku sebenarnya cari jiwa aku yang dah kemana terbang . memang rindu jiwa yang dulu , yang boleh buat aku ber#kata tanpa henti , fikir sampai jari aku yang penat menari nari . lepas lama aku cuti dengan cuti yang aku buat sendiri , kali ini aku datang dan kembali dengan jiwa yang lebih infiniti tahap pemikirnya . eh tak , tahap pemikiran aku dan tahap pemikiran kamu adalah dua tahap yang berbeza . kita masing masing punya cara . jadi , aku master dalam tahap pemikiran infiniti aku dan sudah tentu kamu yang lain lain itu juga master dalam tahap pemikiran kamu sendiri juga .

lepas berhari hari aku menari tanpa irama , menyanyi tanpa melodi , bermain gitar tanpa tali , mengetuk drum tanpa stick , bermain keyboard tanpa elektrik , dan kali ini , semua nya dah datang kembali . jiwa aku yang dah pergi , datang lepas aku mimpi aku mati seorang diri . langsung tiada siapa .

macam Sylar dalam Heroes , berubah dari yang kejam kepada yang jauh lebih naif dan murni , hanya kerana tidak mahu mati seorang diri . hanya kerana takut berseorang . sekali lagi aku ulang , berseorang . dan memang , aku takut berseorang . aku usaha sungguh sungguh , dan kalau kali ini aku berseorag pun , aku puas hati , sebab sekurang kurangnya aku dah usaha .

jiwa yang dulu dah hilang . jiwa yang sekarang dah datang . pasti akan lebih kuat dan gagah . jangan risau , jiwa yang kali ini akan tetap ada . takkan mengada ngada hilang entah kemana . 

bila Tuhan mahu beri , Dia tetap akan beri . cuma kita yang perlu setiap hari minta tanpa pernah henti . usaha sampai mati . dan Tuhan takkan beri apa yang kita mahu , kerana Tuhan beri apa yang kita perlu .

.

p/s ; gua sibuk format laptop org sekarang  nie .



1 comment: