Kotak Iklan

#kata 13

Aku sukar mengadaptasi satu keadaan ,
Di mana aku selalu inginkan kemenangan ,
Tanpa aku sedar ,
Semakin banyak yang ku peroleh ,
Semakin kurang sahabat yang hadir .

Aku sukar mengawal perasaan ,
Bila marah aku tunjukkan ,
Bila gembira aku nyatakan ,
Bila sedih ,
Aku menangis ..

Tapi ,
Semua itu menjadikan aku ini aku .
Menjadikan aku seperti diriku .

Ada satu suara mengadu padaku ,
Berkata ..
Jangan sampai aku tidak kenal kamu ,
Kamu adalah kamu yang dulu ,
Bukan kamu yang menjadikan dirimu seperti batu .

Bagai disambar halilintar ,
Aku tersedar .
TIDAKKKKK !!
Aku berubah tanpa aku jangka ,

Menjadi boneka bagi meraka yang merajakan ghairah dunia,
Aku mahu aku menjadi aku ,
Seperti suara itu mahu ,
Seperti yang mereka kenal aku dulu .

No comments:

Post a Comment